„Urazy” sportowe (zespoły bólowe wynikające z przeciążania i przetrenowania)

Częste problemy ze strony układu ruchu występujące u sportowców wynikają ze zwiększonego obciążenia stawów oraz mięśni, które nakłada się na ewentualne problemy biomechaniczne. W diagnostyce tych schorzeń bardzo istotny jest skrupulatny wywiad oraz badanie fizykalne, a nieocenioną pomocą jest badanie usg.

Łokieć tenisisty /golfisty

To częste schorzenia łokcia, nie zawsze jednak związane z uprawianiem sportu. Czynnikiem wywołującym są nawracające przeciążenia przyczepu mięśni przedramienia w okolicy łokcia (odpowiednio prostowników i zginaczy).

Kolano skoczka

Zespół pasma biodrowo-piszczelowego

Biodro trzaskające

Ucisk / usidlenie nerwu pośrodkowego, łokciowego, promieniowego

Ucisk czyli usidlenie nerwu pośrodkowego, łokciowego, promieniowego może wystąpić u osób uprawiających sport. Tym dolegliwościom towarzyszą bóle przy prostowaniu lub zginaniu nadgarstka oraz uciskaniu. Zawodnik odczuwa ból promieniujący do palców także podczas ruchów obrotowych przedramienia. Temu wrażenie towarzyszy osłabienia czucia i drętwienie palców oraz dyskomfortu przy zginaniu nadgarstka. Przyczyną jest silne napięcie mięśni, które powoduje ucisk na sąsiadujące z nimi nerwy. Przy tym urazie należy ograniczyć czynności wykonywane z wykorzystaniem  przedramienia, pomocna jest terapia ciepłem (okłady, maści rozgrzewające). W nasilonych przypadkach lekarz podaje środki hamujące stan zapalny, w stanach ciężkich i przewlekłych wskazane jest leczenie operacyjne.